Drodzy mieszkańcy!

W związku ze zbliżającymi się świętami majowymi zachęcam gorąco wszystkich mieszkańców Gminy Szlichtyngowa do wywieszenia w tych dniach flag państwowych. Weekend majowy zaczynamy 1 maja rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej oraz Świętem Pracy. Dnia 2 maja upamiętniamy Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, a w następnym dniu rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja.

 

Flaga jest symbolem naszej Ojczyzny, symbolem szczególnym. Jej widok budzi w nas szacunek dla naszego kraju oraz wielką radość z tego, że jesteśmy Polakami. Gest ten będzie wyrazem szacunku dla walczących o wolną Polskę oraz hołdem dla tych wszystkich, którym zawdzięczamy wolność i niepodległość.

Niestety, z uwagi na wprowadzony stan epidemiczny, zostały odwołane wszelkie imprezy i w tym roku wyjątkowo nie organizujemy uroczystości pod obeliskiem w Szlichtyngowej. W ubiegłych latach, poprzez udział w apelach, akademiach, występach uczniów, pokazali Państwo, że chcą się angażować w świętowanie ważnych rocznic. Wywieśmy flagę – w tym ciężkim okresie, pozwoli ona każdemu z nas na pokazanie dumy oraz szacunku do polskich barw narodowych. Sprawmy, aby nasza Gmina w dniach świąt narodowych była biało – czerwona. Pokażmy swój patriotyzm i szacunek dla tradycji.

 

  Burmistrz Miasta i Gminy Szlichtyngowa
  Jolanta Wielgus

 

             

 

Od 4 maja rozpoczyna się kolejny etap znoszenia ograniczeń związanych z Covid-19 :
- otwarcie hoteli i miejsc hotelowych
- zostają otwarte sklepy w centrach handlowych (w ścisłym reżimie sanitarnym).
- rusza możliwość uczestniczenia w rehabilitacjach (z wyłączeniem salonów masażu).
- zostaną otwarte niektóre instytucje kultury.

Żłobki i przedszkola od 6 maja będą mogły działać w nowym systemie sanitarnym.

Dystans społeczny i obowiązek zachowania 2 m dystansu w przestrzeni publicznej wciąż obowiązuje!

 

GALERIA

 

 

W dniu 21 kwietnia 2020 r. Gmina Szlichtyngowa podpisała umowę nr 934/2020 o powierzenie grantu w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa nr 1 „Powszechny dostęp do szybkiego Internetu” Działanie 1.1. „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” dotycząca realizacji projektu grantowego pn. Zdalna Szkoła.

Dzięki pozyskanemu dofinansowaniu  w kwocie 59 999,80 zł Gmina Szlichtyngowa zakupiła 34 laptopy, które zostały przekazane do szkół.

 

 

Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski podczas dzisiejszej konferencji ogłosił, że:

- szkoły,

- żłobki,

- przedszkola

pozostają  zamknięte do 24 maja br.

 

Uczniowie będą kontynuować naukę w formie kształcenia na odległość. Nauka zdalna będzie przebiegać tak jak dotychczas.

Minister ogłosił także terminy egzaminów i matur. Egzamin ósmoklasisty będzie przeprowadzony od 16 do 18 czerwca br. Egzaminy pisemne maturalne rozpoczną się 8 czerwca. Nie będzie w tym roku egzaminów maturalnych ustnych. Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie odbędzie się w dniach: od 22 czerwca do 9 lipca oraz w dniach 17-28 sierpnia.

 

Poniżej zamieszczamy harmonogramy egzaminów:

- Komunikat  w sprawie harmonogramu przeprowadzania egzaminów w 2020 roku.

 

Więcej informacji w poniższym linku:

https://www.gov.pl/web/edukacja/harmonogram-egzaminow-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szanowna Pani, Szanowny Panie,

jesteśmy socjolożkami i interesuje nas sposób przeżywania czasu epidemii koronawirusa w Polsce. Jesteśmy świadkami niecodziennego procesu. Chcemy dowiedzieć się jak społeczeństwo radzi sobie z ograniczeniami wynikającymi z rekomendacji rządzących. Zapraszamy do udziału w badaniu i podzieleniu się z nami swoją opowieścią dotyczącą funkcjonowania w tym trudnym czasie. Prosimy uważnie przeczytać poniższe instrukcje, gdzie staramy się podpowiedzieć co należy wziąć pod uwagę opisując własne przeżycia podczas trwania w Polce tego stanu wyjątkowego (marzec, kwiecień 2020). Bardzo zależy nam, aby wskazane przeze nas problemy stały się jedynie punktem wyjścia do napisania przez Pana, Panią opowieści. Dobrze, gdyby te opowieści były jak najbardziej obszerne, a niżej wymienione punkty stanowiły jedynie wskazówki, jakie wątki mogłyby się w tej opowieści zawierać. Wszystkie przemyślenia, refleksje, informacje są niezwykle cenne i ważne, proszę potraktować tę opowieść jako okazję do refleksji o tym czasie i zmianach, które się z tym łączą 

                                                                                       - dziękujemy za poświęcony czas i Pana/Pani opowieść  

                                                                                                      Autorki: Dorota Szaban, Beata Trzop

 

Gotowe opowieści proszę przesłać drogą elektroniczną do 30 kwietnia 2020 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zapewniamy o poufności uzyskanego materiału. Państwa opowieści zostaną wykorzystane jedynie do opracowania wyników w zanonimizowanej formie.

Podejmowane wątki (prosimy o ich uwzględnienie w opowieści, w dowolnej kolejności):

Kilka słów o badanym: Kim Pan/i jest? Czym się zajmuje na co dzień? Co w ciągu przeciętnego dnia należy do Pana/i obowiązków? Gdzie Pan/i pracuje – jaką pracę wykonuje? Gdzie Pan/i mieszka (wieś, małe miasto, duże miasto)?                                                                                                                           

Sytuacja małżeńsko – rodzinna: co się zmieniło w codziennych relacjach rodzinnych? opieka nad wnukami, kontakty z innymi członkami rodziny?, rodzaje zajęć wykonywanych w domu, relacje z najbliższymi, momenty kryzysowe, plusy i minusy ograniczonej aktywności.

Życie towarzyskie/sąsiedzkie: proszę opisać jak na Pana/Pani aktywność towarzyską wpłynęła zaistniała sytuacja, jakie były fazy mierzenia się z tymi ograniczeniami, czy brakowało takiej aktywności, jak radził/a Pan/ Pani sobie z tymi deficytami.

Kontakty:  proszę określić częstotliwość kontaktów bezpośrednich, pośrednich: z kim, za pomocą jakich urządzeń, psychologiczny wymiar tych kontaktów: potrzeba wsparcia, niepokój o bliskich, chęć pogadania itp.

Informacje: jakie było główne źródło informacji o zagrożeniach związanych z koronawirusem, czy dzieliła się Pan/Pani ta wiedzą z innymi? Czy miał/a Pan/i potrzebę regularnego aktualizowania swojej wiedzy w tym temacie? Jakich informacji brakowało?

Zakupy: Jak często, czy były problemy z dostępnością towaru, gdzie najczęściej robił/a Pan/Pani zakupy, czy samodzielnie czy z kimś, czy tylko do własnego gospodarstwa domowego, czy też dla kogoś? Czy rodzaj kupowanych produktów zmienił się?

Zdrowie: jak na Pana/Pani zdrowie wpłynęła ta sytuacja, czy potrzebował/a Pan/Pani w tym czasie ingerencji lekarskiej, czy nie brakowało niezbędnych leków, czy trzeba było przełożyć jakieś wizyty lekarskie, zabiegi, sanatorium?

Lęki, obawy: w jakim stanie psychicznym był/a Pan/Pani w tym czasie, czego obawiał/a się Pan/Pani najbardziej, co wpływało na poprawienie nastroju, czy nadal z powodu zaistniałej sytuacji odczuwa Pan/Pani lęk.

Na przyszłość: jak będzie wyglądało życie w Polsce, na świecie wg Pana/Pani po tym globalnym doświadczeniu, na jakie sfery wpłynęła  ta sytuacja, jakie pozostaną bez zmian? Co osobiście nauczyła Pana/Panią ta sytuacja?

Dodatkowe informacje dotyczące Pana/Pani kondycji psychofizycznej w tym czasie, przemyślenia i obserwacje będą miłe widziane.

 

 

Podkategorie